HIVATALOS MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez
Termékeink 100% magyar garanciával rendelkeznek!
A vásárló jogait a polgári törvénykönyv 2013. évi V. törvénye nevesíti, amelyet kiegészít a 270/2020. (VI. 12.). Kormány rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállás tekintetében, valamint az innovációért és technológiáért felelős miniszter 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelete, amelyeket 2021. január 1-i kezdettel kell érvényesíteni.
Általános jótállás feltételei:
A vonatkozó jogszabályok értelmében, a jótállás időtartama eladási ártól függően, az alábbiak szerint alakul:
- 10 000-100 000 forintig: 1 év
- 100 000-250 000 forintig: 2 év
- 250 000 forint felett: 3 év
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik, kivéve ha a megvásárlástól a beüzemelésig több mint 6 hónap eltelt, amely esetben a számla keltét kell figyelembe venni.
Alábbi esetekben 8 napon belül biztosítjuk a termék cseréjét, vagy ha a cserére nincs lehetőség a vételár visszatérítését, amennyiben a hiba rendeltetésszerű használat alatt, illetve szakszerű beszerelést követően következett be:
- ha az első javítás során kiderül, hogy a cikk nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;
- ha a jótállás időtartam alatt a cikk három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik; valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár leszállítását, és nem kíván javítást;
- ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor.
Mentesülés a jótállás alól:
- az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
- nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza);
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása;
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, a karbantartás hiánya;
- elemi kár, természeti csapás okozta.
- a kezelési útmutatótól eltérő használat miatt bekövetkezett hibáért – amennyiben a garanciális javítások elvégzésével megbízott szerviz bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb a vásárlás után keletkezett okból adódik.
- klíma berendezések vagy hőszivattyúk esetén ilyen pl.: a kültéri egység levegő ellátásának gátlása, túltöltés, szennyezettség, stb. A rendellenes használattól meghibásodott készülék javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli.
Hogyan érvényesítheti nálunk vásárolt terméke garanciáját?
A jótállási igényt kizárólag a berendezés tulajdonosa érvényesítheti, amennyiben be tudja mutatni a megfelelően kitöltött jótállási jegyet, a fizetési (számla, nyugta) és a beüzemelési bizonylatot.
Kérjük a vásárlást követően a berendezéshez mellékelt kezelési útmutatót és garanciafüzetet olvassa el!
Garancia igényét elsősorban a beüzemelő szakemberrel érvényesítse! A klímaberendezések beüzemelése szakértelmet igényel, ezért minden esetben NKH engedéllyel rendelkező személy végezze!
A garanciális hibával cégünkhöz visszajuttatott berendezések vizsgálatát és javítását a lehető legrövidebb határidővel végezzük, a vonatkozó törvényi előírások betartásával.
Fontos! A garancia érvényét veszti a jótállási jegy helytelen kitöltése- megrongálódása- javítása esetén!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a webáruház utólag megtéríti a szállítás költségét.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
A garancia idő kezdete a beüzemelés dátuma, illetve maximum a vásárlástól számított 30. nap.
A készülék meghibásodását a garancia jegyen feltüntetett beüzemelőnél kell bejelenteni. Abban az esetben, ha a beüzemelő nem érhető el, akkor hívja a
A készülék üzembe helyezése és beállítása nem tartozik a jótállási javítási kötelezettségek körébe!